Česky English

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
26 27 28 29 1 2 3
4 5 6
Informace o konání zasedání zastupitelstva obce Třebusice
7 8
4.Deskovky v knihovně
9
MDŽ
10
11 12 13 14 15 16
Kontejnery na rozměrný komunální a nebezpečný odpad
17
18
Odečty plynoměrů
19
Vynášení Morany
Odečty plynoměrů
20
Odečty plynoměrů
21
Odečty plynoměrů
22
Odečty plynoměrů
23 24
25 26 27 28
Velikonoce v Zooparku Zájezd 28.3. - 1.4.2024
29
Velikonoce v Zooparku Zájezd 28.3. - 1.4.2024
30
Velikonoce v Zooparku Zájezd 28.3. - 1.4.2024
31
Velikonoce v Zooparku Zájezd 28.3. - 1.4.2024
Drobečková navigace

Úvod > Obecní úřad > Poskytování informací, příjem podání

Poskytování informací, příjem podání

Žádosti o informace

Příjem žádostí a dalších podání

Opravné prostředky

Sazebník úhrad za poskytování informací

Formuláře

Zveřejnění informací - odpovědi

Žádosti o informace

  1. Osobní podání: na Obecním úřadě v úředních dnech a hodinách:

    pondělí 7:30-11:30, 17:00-19:00
    středa 7:30-11:30, 17:00-19:00
  2. Telefonické podání+420 312 283 747
  3. Není-li žadateli na ústně (osobně či telefonicky) podanou žádost informace poskytnuta anebo nepovažuje-li žadatel informaci takto poskytnutou za dostačující, je třeba podat žádost písemně
  4. Formulář písemné žádosti naleznete níže na stránce a můžete jej doručit elektronicky na adresu obec@trebusice.cz , elektronickou podatelnou, nebo poštou na adresu Obecní úřad Třebusice, Třebusice 133, 273 41 Třebusice

Ze žádosti by měly být patrné tyto informace o žadateli:

jméno, příjmení, datum narození, adresa místa trvalého pobytu.

Neobsahuje-li žádost tyto údaje a zároveň jsou údaje potřeba k vyřízení žádosti o informaci, žádost se poté odloží a do sedmi dnů se žadateli zašle výzva k doplnění informací.

Příjem žádostí a způsob podání

Osobní podání: na Obecním úřadě v úředních dnech a hodinách:

pondělí 7:30-11:30, 17:00-19:00
středa 7:30-11:30, 17:00-19:00

Telefonické podání: +420 312 283 747
Poštou na adresu Obecní úřad Třebusice, Třebusice 133, 273 41 Třebusice
Elektronicky na e-mail: podatelna@trebusice.cz  (v žádosti nemusí být aplikován elektronický podpis)
Elektronicky datovou schránkou: 7s6akne
Elektronickou podatelnou

V případě, že je žádost podána písemně (včetně žádosti podané elektronickou poštou), musí splňovat minimálně tyto náležitosti:

  • komu je žádost určena,
  • jaká konkrétní informace je požadována,
  • kdo žádost podává.

Ostatní žádosti a podání se přijímají rovněž na obecním úřadě v úředních hodinách.

Lhůty pro vyřízení žádosti

Poskytnutí požadované informace od přijetí podání nebo upřesnění žádosti
- do 15 dní s možností prodloužení na 25 dnů. Prodloužení lhůty je možné pouze ze závažných důvodů s tím, že žadatel je o prodloužení lhůty informován (§ 14 odst. 5, § 20 odst. 3 zákona).

Nevztahují-li se požadované informace k působnosti obecního úřadu či obce jako právnické osoby, žádost je odložena a tato skutečnost žadateli sdělena (§ 14 odst. 3 písm. b) zákona) - do 3 dnů od odložení.

Je-li žádost nesrozumitelná nebo formulovaná příliš obecně, je žadatel vyzván k jejímu upřesnění (§ 14 odst. 3 písm. a) zákona) - do 7 dnů od podání.

Podání odvolání žadatelem po obdržení rozhodnutí o odmítnutí informace nebo po marném uplynutí lhůty pro vyřízení žádosti (§ 16, odst. 2 zákona) - do 15 dnů.

Rozhodnutí odvolacího orgánu od předložení odvolání povinným subjektem - do 15 dnů.

Upřesnění nesrozumitelné nebo obecně formulované žádosti na výzvu obecního úřadu (§ 14, odst. 3, písm.a zákona) - do 30 dnů od doručení výzvy.

Příjem a vyřízení odvolání

Způsob odvolání a jeho obsah:

  • Osobně na Obecním úřadě
  • Poštou na adresu Obecní úřad Třebusice, Třebusice 133, 273 41 Třebusice
  • Formulář pro odvolání proti rozhodnutí o poskytnutí informace
  • odvolání musí obsahovat popis žádosti o podání informace, které nebylo vyhověno, datum a místo podání, odůvodnění odvolání, podpis a bydliště žadatele.

O odvolání rozhoduje:

  • obecní úřad - jedná-li se o informace spadající do samostatné působnosti obce,
  • v případě, že obecní úřad není schopen zcela vyhovět, poskytuje toto odvolání ve lhůtě 15ti dnů k nadřízenému orgánu (krajský úřad)
  • krajský úřad - jde-li o informaci spadající do přenesené působnosti.
  • obecní úřad - jedná-li se o informace spadající do samostatné působnosti obce,
  • v případě, že obecní úřad není schopen zcela vyhovět, poskytuje toto odvolání ve lhůtě 15ti dnů k nadřízenému orgánu (krajský úřad)
  • krajský úřad - jde-li o informaci spadající do přenesené působnosti.

O odvolání je nutné rozhodnout do 15 dnů od předložení rozhodujícímu subjektu. Pokud rozhodující subjekt v uvedené lhůtě o odvolání nerozhodl, má se za to, že vydal rozhodnutí, kterým se odvolání zamítá a napadené rozhodnutí potvrdil. Rozhodnutí o odmítnutí žádosti o poskytnutí informace je přezkoumatelné soudem.

Sazby za poskytování informací

Sazebník úhrad za poskytování informací dle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů na rok 2024

Položka

 Sazba

fotokopie nebo výtisk z tiskárny (formát A4)

2,50 Kč

Mimořádně rozsáhlé vyhledávání nad rámec pracovní doby - hodina práce (účtuje se každých započatých 30 min.) 160 Kč
ostatní náklady (např. cena při zaslání informace doporučeně – dle sazebníku České pošty s.p.) 

dle skutečně vynaložených nákladů

Výsledná cena za poskytnutí informace je součtem dílčích cen uvedených v sazebníku.

Úhradu za poskytnutí informace provede žadatel na základě vyúčtování obecního úřadu v hotovosti nebo bezhotovostní platbou na účet obce před podáním informace, a to na základě výzvy. Uhrazení nákladů je podmínkou a předpokladem poskytnutí požadované informace

Formuláře