Česky English

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
27
27.9.2021 "Pěkná hodinka" - Posezení s harmonikou
28 29 30 1 2
Koláčové posvícení a zábava v Kolči 2. 10.
3
4 5 6 7 8
Oznámení o době a místě konání voleb do Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR
9
Oznámení o době a místě konání voleb do Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27
Třebusický Halloween
28 29 30 31
Drobečková navigace

Úvod > Obecní úřad > Poskytování informací, příjem podání

Poskytování informací, příjem podání

Žádosti o informace

Příjem žádostí a dalších podání

Opravné prostředky

Sazebník úhrad za poskytování informací

Formuláře

Zveřejnění informací - odpovědi

Žádosti o informace

  1. Osobní podání: na Obecním úřadě v úředních dnech a hodinách:

    pondělí 7:30-11:30, 17:00-19:00
    středa 7:30-11:30, 17:00-19:00
  2. Telefonické podání+420 312 283 747
  3. Není-li žadateli na ústně (osobně či telefonicky) podanou žádost informace poskytnuta anebo nepovažuje-li žadatel informaci takto poskytnutou za dostačující, je třeba podat žádost písemně
  4. Formulář písemné žádosti naleznete níže na stránce a můžete jej doručit elektronicky na adresu obec@trebusice.cz , elektronickou podatelnou, nebo poštou na adresu Obecní úřad Třebusice, Třebusice 133, 273 41 Třebusice

Ze žádosti by měly být patrné tyto informace o žadateli:

jméno, příjmení, datum narození, adresa místa trvalého pobytu.

Neobsahuje-li žádost tyto údaje a zároveň jsou údaje potřeba k vyřízení žádosti o informaci, žádost se poté odloží a do sedmi dnů se žadateli zašle výzva k doplnění informací.

Příjem žádostí a způsob podání

Osobní podání: na Obecním úřadě v úředních dnech a hodinách:

pondělí 7:30-11:30, 17:00-19:00
středa 7:30-11:30, 17:00-19:00

Telefonické podání: +420 312 283 747
Poštou na adresu Obecní úřad Třebusice, Třebusice 133, 273 41 Třebusice
Elektronicky na e-mail: podatelna@trebusice.cz  (v žádosti nemusí být aplikován elektronický podpis)
Elektronicky datovou schránkou: 7s6akne
Elektronickou podatelnou

V případě, že je žádost podána písemně (včetně žádosti podané elektronickou poštou), musí splňovat minimálně tyto náležitosti:

  • komu je žádost určena,
  • jaká konkrétní informace je požadována,
  • kdo žádost podává.

Ostatní žádosti a podání se přijímají rovněž na obecním úřadě v úředních hodinách.

Lhůty pro vyřízení žádosti

Poskytnutí požadované informace od přijetí podání nebo upřesnění žádosti
- do 15 dní s možností prodloužení na 25 dnů. Prodloužení lhůty je možné pouze ze závažných důvodů s tím, že žadatel je o prodloužení lhůty informován (§ 14 odst. 5, § 20 odst. 3 zákona).

Nevztahují-li se požadované informace k působnosti obecního úřadu či obce jako právnické osoby, žádost je odložena a tato skutečnost žadateli sdělena (§ 14 odst. 3 písm. b) zákona) - do 3 dnů od odložení.

Je-li žádost nesrozumitelná nebo formulovaná příliš obecně, je žadatel vyzván k jejímu upřesnění (§ 14 odst. 3 písm. a) zákona) - do 7 dnů od podání.

Podání odvolání žadatelem po obdržení rozhodnutí o odmítnutí informace nebo po marném uplynutí lhůty pro vyřízení žádosti (§ 16, odst. 2 zákona) - do 15 dnů.

Rozhodnutí odvolacího orgánu od předložení odvolání povinným subjektem - do 15 dnů.

Upřesnění nesrozumitelné nebo obecně formulované žádosti na výzvu obecního úřadu (§ 14, odst. 3, písm.a zákona) - do 30 dnů od doručení výzvy.

Příjem a vyřízení odvolání

Způsob odvolání a jeho obsah:

  • Osobně na Obecním úřadě
  • Poštou na adresu Obecní úřad Třebusice, Třebusice 133, 273 41 Třebusice
  • Formulář pro odvolání proti rozhodnutí o poskytnutí informace
  • odvolání musí obsahovat popis žádosti o podání informace, které nebylo vyhověno, datum a místo podání, odůvodnění odvolání, podpis a bydliště žadatele.

O odvolání rozhoduje:

  • obecní úřad - jedná-li se o informace spadající do samostatné působnosti obce,
  • v případě, že obecní úřad není schopen zcela vyhovět, poskytuje toto odvolání ve lhůtě 15ti dnů k nadřízenému orgánu (krajský úřad)
  • krajský úřad - jde-li o informaci spadající do přenesené působnosti.
  • obecní úřad - jedná-li se o informace spadající do samostatné působnosti obce,
  • v případě, že obecní úřad není schopen zcela vyhovět, poskytuje toto odvolání ve lhůtě 15ti dnů k nadřízenému orgánu (krajský úřad)
  • krajský úřad - jde-li o informaci spadající do přenesené působnosti.

O odvolání je nutné rozhodnout do 15 dnů od předložení rozhodujícímu subjektu. Pokud rozhodující subjekt v uvedené lhůtě o odvolání nerozhodl, má se za to, že vydal rozhodnutí, kterým se odvolání zamítá a napadené rozhodnutí potvrdil. Rozhodnutí o odmítnutí žádosti o poskytnutí informace je přezkoumatelné soudem.

Sazby za poskytování informací

Sazebník úhrad za poskytování informací dle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů na rok 2024

Položka

 Sazba

fotokopie nebo výtisk z tiskárny (formát A4)

2,50 Kč

Mimořádně rozsáhlé vyhledávání nad rámec pracovní doby - hodina práce (účtuje se každých započatých 30 min.) 160 Kč
ostatní náklady (např. cena při zaslání informace doporučeně – dle sazebníku České pošty s.p.) 

dle skutečně vynaložených nákladů

Výsledná cena za poskytnutí informace je součtem dílčích cen uvedených v sazebníku.

Úhradu za poskytnutí informace provede žadatel na základě vyúčtování obecního úřadu v hotovosti nebo bezhotovostní platbou na účet obce před podáním informace, a to na základě výzvy. Uhrazení nákladů je podmínkou a předpokladem poskytnutí požadované informace

Formuláře